2012. október 23., kedd

Erdinger Champ 4.7%

Típus: Német sör, világos, búza

Saját tapasztalat: Az Erdinger Weissbiert már régóta ismerem, többször is megkóstoltam már. Éppen ezért tűnt fel egy németországi látogatás során a Kaufland polcán az Erdinger egy eddig általam nem ismert darabja, az Erdinger Champ. Az összehasonlíthatóság kedvéért egy Erdinger Urweisse mellett bontottam ki, és fej-fej mellett töltöttem őket a pohárba. A Champ határozottan világosabb színű volt, mint a társa, és habja is kevesebb lett. Az első kortyolások során kicsit határozatlannak tűnt (mint egy vizezett búzasör), és emellett nekem korianderes, citrusos ízvilág ugrott be. Azt hiszem, hogy ilyen világos német búzasört még nem is láttam, igazából más nemzetek búzáinak a színéhez tudnám hasonlítani, mondjuk a belga Blanche de Bruxelles 4.5%, vagy a francia Kronenbourg 1664 Blanc, de azoknál sokkal gyengébb ízvilága volt.
Érdekelt a Champ hivatalos mivolta is, így elkezdtem a neten keresgélni, mit írnak róla a sörfőzde honlapján. Mint megtudtam, kár volt a pohárba kitölteni, ugyanis ezt a "party-búzasört" úgy álmodták meg, hogy lehessen az üvegből (és onnan is legyen) fogyasztva. Hát már mindegy...
Összességében szerintem sokkal gyengébb eresztés, mint az eredeti Erdinger, vagy akár az Erdinger Urweisse. Német viszonylatban átlag alattinak érzem. Még jó, hogy az Urweisse-ből hagytam a pohárban, így azzal helyreállítom az egyensúlyt :)

Alkoholtartalom: 4.7%

Összetevők: víz, búza- és árpamaláta, komló, élesztő

Gyártja: Erdinger Weissbräu Werner Brombach GmbH, D-85435 Erding, Németország

Itt vettem: Kaufland Vilshofen, Németország






Értékelés
Sör pontszám: 4/10
Ár/érték:
Újra vennék? – Nem nagyon
Megérte? - Igen


Erdinger vonalon a következő söröket kóstoltam még:
Erdinger Weissbier 5.3% - búzasör
Erdinger Weissbier Dunkel 5.3%  - barna búzasör
Erdinger Weissbier Kristall 5.3% - szűrt búzasör

Erdinger Pikantus 7.3% - barna búzasör
Erdinger Urweisse 4.9% - búzasör


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése