2013. február 18., hétfő

Erdinger Kristall 5.3%

Típus: Német sör, világos búza

Saját tapasztalat: Erdinger vonalon már megkóstoltam három sört (Erdinger Weissbier 5.3% - búzasörErdinger Urweisse 4.9% - búzasör, Erdinger Weissbier Dunkel 5.3% - barna búza
), viszont szűrt búzával még nem volt dolgom. Egészen meglepő volt látni azt, hogy a pohárba a megszokott zavarosság helyett kristálytiszta színű, egészen áttetsző ital került. Habja 100%-ban rendben volt keménységét és tartósságát is beleértve. Ízét tekintve viszont kettősség fogott el, ugyanis nem volt olyan igazán búzasörökre jellemző az ízvilága, ebből a szempontból kicsit csalódtam, mivel annak ellenére, hogy szűrt, mégiscsak egy búzasör a címke szerint! Viszont sima világos sörnek sem mondható, mert ahhoz képest mégiscsak búzásabb... Ami nem tetszett, az az, hogy meglehetősen erősnek éreztem benne a szénsav jelenlétét, ennél sokkal selymesebb búzák is vannak. Kis túlzással olyan volt, mintha felvizezték és szánsavval dúsították volna az eredeti Erdinger Weissbiert. Ennek ellenére természetesen nem rossz sör ez, inkább úgy mondanám, hogy német vonalon ittam már sokkal karakteresebbet és finomabbat is.

Alkoholtartalom: 5.3%

Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, komló

Gyártja: Privatbrauerei Erdinger Weissbräu Werner Brombach GmbH, D-85435 Erding

Itt vettem: Kaufland Vilshofen, Németország, Ára: 0.79€ (2012.04)
Sörkóstolás időpontja: 2012.08.22.








Értékelés

Sör pontszám: 6/10
Ár/érték: 7/10
Újra vennék? – Nem biztos
Megérte? - Igen

Erdinger vonalon a következő söröket kóstoltam még:
Erdinger Weissbier 5.3% - búzasör
Erdinger Weissbier Dunkel 5.3%  - barna búzasör
Erdinger Pikantus 7.3% - barna búzasör
Erdinger Urweisse 4.9% - búzasör
Erdinger Champ 4.7%



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése