2014. október 31., péntek

Birra Moretti Ricetta Originale - 4.6%

Típus: Olasz sör, világos

Saját tapasztalat: Régi szép emlékek fűznek a Morettihez, mivel Milano-ban egy pizzériában találkoztam először a 0.66L-es, zöld kalapos uriemberrel. Az első olasz pizza egy sétálóutcában, egy sör társaságában mindenképpen maradandó élmény, ezért különösen örültem, hogy sikerült hazahozni egy részt ebből. Sajnos olasz sörhöz tartozó poharam nincs még, ezért egy Zlaty Bazant-os korsót választottam mai tesztemhez, amibe kitölthettem az egészen rikítóan fehér habbal, és kissé halovány színnel rendelkező, 4.6%-os világos sört. Az első kortyoknál még bizakodtam, és a kis fintort az arcomon elhessegettem a szép emlékekkel. Azonban ahogy tovább kortyoltam a Morettit, be kellett vallanom magamnak, hogy olyan az íze, mintha - az olcsó söröket jellemző - kukoricadara lenne benne (és utólag a google translate segítségével kiderült, hogy van is!), és az édessége tulajdonképpen kellemetlen. Szénsavtúltengése csak "hab a tortán", persze a rossz értelemben.
Összefoglalva a szép emlékeknek köszönhetően: Habár ez a sör biztosan nem világbajnok, mindigis "jó öreg Moretti"-ként fogok rá visszagondolni, szerintem Rolanddal együtt :)

A Birra Moretti sima világos változata mellett kapható még Rosso (azaz vörös sör) változatban is. A Doppio Malto-val pedig összeakadtam évekkel ezelőtt, akkor az jól lecsúszott.



Alkoholtartalom: 4.6%

Összetevők: víz, árpamaláta, kukorica, komló

Gyártja: Birra Moretti, Vilale Edison 110, Sesto S. Giovanni

Itt vettem: Il Gigante, Arcore, Olaszország; Ára: €1.65 (2014.08)






Értékelés
Sör pontszám: 3/10
Ár/érték: -
Újra vennék? – Nem, max a feeling miatt
Megérte?

9 megjegyzés:

  1. Hazugság! Az egyik legjobb sör! Karakteres íz felveszi a versenyt a német cseh sörökkel is!

    VálaszTörlés
  2. Hazugság! Az egyik legjobb sör! Karakteres íz felveszi a versenyt a német cseh sörökkel is!

    VálaszTörlés
  3. A jó értelemben vett, igazi mediterrán sör. Remekül hozza az olasz, dalmát sötét-hűvös pincekocsmák hangolatát. Félve kőstóltam először, de nagyon kellemes csalódás volt. A bayreuth-i búzasör mellett most aktuális kedvenc.

    VálaszTörlés
  4. A kukorica hasznalata nem ront a soron, de ezt esszel kell, es az sem mindegy milyen az a kukoricadara. Itthon fos, es a mertek is tulzo. Az osszes! Ezt kobanyaikent mondom. :( Szerintem is jol eltalalt, konnyu ivosor. 42 fokban meg plane ez kell...uraim munchenben es belgiumban ritkan van ilyen ido. Ehhez visonyitsanak. Fel is borulnanak az olaszok egy jo erős starotol, vagy augustinertol...

    VálaszTörlés
  5. Csak azt tudom mondani , hogy aki erre 3-t ad az nem ért a sörökhöz, mert a 3-as az az Aranyászok.

    VálaszTörlés
  6. A szénsavas ásványvízen több ízt érezni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. gondolkodjál már el, tipikus mnagyar vagy.

      Törlés
  7. nagyon jó ki sör, 7 pont

    VálaszTörlés