2014. január 25., szombat

Három Királyok Ünnepi Sör 6.3%

Típus: Magyar sör, világos
 

Saját tapasztalat: Kecskeméten, az Univerben láttam meg az egyik italos polcon egy magyar feliratos, télies hangulatú sörös címkével ellátott üveget, amelyet leemeltem a polcról. Közelebből megvizsgálva ez a Pécsi Sörfőzde karácsonyra főzött söre, a Három Királyok Ünnepi sör, amely egy 6.3%-os alkoholtartalmú világos sör. Láttam én már karácsonyi kiadást cseh változatban (Bernard - Sváteční ležák 5% - Ünnepi lágersör), meg belga változatban is jópárat (pl. Delirium Tremens Christmas 10%), kíváncsi voltam, hogy - anélkül, hogy a "sima" Három királyok-at megkóstoltam volna (ha egyáltalán létezik), milyen lesz az ünnepi...
Kitöltve a színe telt, még akár félbarnának is elmenne, habja tartósnak mondható, a kortyolások végéig mindig volt pár milliméternyi a sör tetején. Íze először komlósan keserű, amely sajnos vegyül némi üveges, cukros ízzel. Ahogy melegedett,  kicsit rendellenesen aromásnak tűnt, amelytől valahogy egyre kevésbé ízlett, és egyre kevésbé itatta magát. (A cukrot megtaláltam a címkén az összetevők között is)
Próbának jó volt, de hasonló sorsra jut, mint az a sör, amely eszembe jutott róla a fogyasztása során - Szögedi Nyári Boszorkány Barna Sörkülönlegesség 5.6% -, azaz, hogy egy elég volt, többet nem veszek belőle.


Alkoholtartalom: 6.3%

Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, cukor, karamellmaláta, komlókészítmény és antioxidáns (aszkorbinsav)

Gyártja: Pécsi Sörfőzde Zrt. 7624 Pécs, Alkotmány u 94.

Itt vettem:
Univer, Kecskemét; Ára: 269Ft (2014.01.)






Értékelés
Sör pontszám: 4/10
Ár/érték: -  3/10
Újra vennék? – Nem
Megérte? - Nem igazán

7 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Sörgyárnál ajánlotta a boltos, hogy karácsonyi sör. Ahogy a szavaiból kivettem, csak karácsonyi kiadása van, de ha gondolod megkérdezem.
    Az íze (magyar sörökhöz képest) szerintem nem vészes, de az ára eléggé...

    VálaszTörlés
  3. Nem értelek, szerintem nagyon jó sör

    VálaszTörlés
  4. Lovasberényben vettem a Coop árúházban..Karácsony előtt 189 Ft-ért.Nekem mindt nem túl nagy sőrszakértő..finom volt.Pesten kerestem a Coop-ban de nem kapható..még nagyobb üzletben sem..Hol lehet még venni belőle?

    VálaszTörlés
  5. Nekem most ezen sör a favorit. Karakteres, erös, épp amilyenre vágyom sörökkel kapcsolatban...

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Pont ezért nem olvasok netes értékeléseket... neked nem tetszik, egyéni velemény, de a helyzet az, hogy ez egy igen jóra sikerült sör, ami a kommentekből is kiderül. Pécstől az egyik legjobb.

    VálaszTörlés