2013. november 1., péntek

Gulden Draak 9000 - 10.5%

Típus: Belga sör, félbarna

Saját tapasztalat: Extra erős belga sört már jópárat kóstoltam, de ezúttal ezek közt is erősnek számító Gulden Draak 9000 került a kezeim közé, amely egy quadrupel. (azaz négyszeres mennyiségű malátából került kifőzésre az egy adag ital.) Kitöltés után habja egészen rövid életű volt, feltehetően a magas alkoholtartalom miatt foszlott szét olyan hamar. Ízében az erős alkoholosság mellett édes, malátás jegyek uralkodnak, határozott karamelles beütéssel. Ez is elég komplex sör, mivel tulajdonképpen minden cseppje valami érdekességet tartogatott számomra, és a végén banános és ananászos(!) ízek jutottak eszembe a kortyok lenyelése után. A kortyolások során kicsit visszatekintettem arra, hogy miért is cseng olyan ismerősen ez az "Gulden Draak - Arany sárkány" név, majd beugrott: Tavaly ittam egy ilyet, feltehetőleg a sima változatot, a Gulden Draak 10.5%-ot. A különbséget a sima és a '9000' között utólag nem tudnám megmondani, ha valaki esetleg egyszerre próbálná a kettőt, kommentben szívesen veszem a tapasztalatát :)


Egy kis apróság: Kipróbáltam, mit rejt a kupakon lévő 2D-s vonalkód. Nem más, mint egy link a Lajos u-i Belgasörboltba.

Alkoholtartalom: 10.5%


Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, komló, sörélesztő

Gyártja: Br. Van Steenberge, B-9940 Ertvelde, Belgium

Itt vettem: Csakajosor, Budapest, Ára: 800 Ft (2012.07.)








Értékelés
Sör pontszám: 9/10
Ár/érték: - 6/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése