2013. április 1., hétfő

Astra Urtyp 4.9%

Típus: Német sör, világos

Saját tapasztalat: Az Astra Urtyp nevű sört Hamburgban készítik, és típusa szerint egy világos Pilsner. Ahogy az üveget forgattam, a Pilsner szóról rögtön a 10 pontos Pilsner Urquell jutott eszembe és összefutott a nyál a számban. Kitöltéskor a német átlagnál szerintem kicsit világosabb színvilág tárult elém, és a habot tekintve átlagos jellemzőket tudnék felsorolni. Az első kortynál határozottan karakteres ízek bontakoztak ki, amelyek szinte meglepően keserű utóízzel fejeződtek be. Szeretem, ha egy sör határozott egyéniség (akár édes, akár keserű, akár gyümölcsös stb) és az Astra Urtyp ebből a szempontból kellemes csalódás volt most. Könnyen eltüntettem a kis üveg tartalmát, szerintem hozza az elvárt (átlagos) német minőséget. Kicsit utánanéztem a ratebeer-en is, szerintem mélységesen alulpontozták a 14/11 ponttal... de hát ízlések és pofonok :)
Egészen pontosan 45 eurocentet fizettem érte, amely nem számít túl soknak, főleg átszámolva (kb 140 Ft).
Volt még egy Urtyp, amit megkóstoltam régebben: Löwenbrau Urtyp 5.4%, amelyben szintén kellemeset csalódtam.


Alkoholtartalom: 4.9%


Összetevők:
víz, árpamaláta, komló

Gyártja: Bavaria-St. Pauli GmbH, D-22755 Hamburg

Itt vettem: Nahkauf, Aldersbach, Németország; Ára: €0.45 (2012.07)





Értékelés:
Sör pontszám: 5/10
Ár/érték arány: - 6/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? – Igen

1 megjegyzés:

  1. A sörökre szavazós rendszer nagyban létekik már!
    http://www.ratebeer.com/

    És kicsiben is van a pontrendszerre példa, a hazai kézművessörök vinatkozásában!
    http://www.kezmuvessorok.hu/

    VálaszTörlés