2013. február 9., szombat

Schloss Eggenberg Mac Queens Nessie 5%

Típus: Osztrák sör, vörös/félbarna(?)

Saját tapasztalat: A Schloss Eggenberg sörfőzde egy nálam máig etalonnak számító termékét - Eggenberg Samichlaus Classic 14%-ot - már sikerült megismernem, ezért ebből kiindulva igen magas mércét állítottam fel a Mac Queens Nessie nevű sörükhöz is. Hivatalosan ez egy whiskey malátából készülő vörös sör, amelyet két hónapig érlelnek a palackozás előtt, és füstös íze miatt azzal a jelzővel látják el, hogy ez egy "whiskey a sörök közt". Kitöltve azonban kicsit más kép fogadott: A címkén beharangozott vörös sör helyett egy félbarna színvilág tárulkozott ki. Ízében pedig tényleg felfedezhető némi füstösség, pörkölt malátásság, azonban közel sem olyan maradandó élményt okozva, mint anno a Samichlaus-nál. Igaz, ez teljesen más kategóriába esik, de valamiért én akkor is sokkal jellegzetesebbre, ízesebbre számítottam. Habja gyakorlatilag rögtön eltűnt, és ízétől is sokkal, de sokkal többet vártam. Nem rossz, nem rossz, a kortyok is kellemesen lágyak, de valami akkor is hiányzott...


Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, komló, komlókivonat

Gyártja: Schlossbrauerei Eggenberg, 4655 Vorchdorf, Austria

Itt vettem: Interspar Wels, Ausztria; Ára: €1.49 (2012.07)






Értékelés:
Sör pontszám: 5/10
Ár/érték arány: 3/10
Újra vennék? – Nem
Megérte? – Nem igazán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése