2013. február 27., szerda

Budweiser Budvar Tmavý Ležák (Dark Lager) 4.7%

Típus: Cseh sör, barna

Saját tapasztalat: A Budweiser Budvar Dark Lagert cseh nevén Tmavý Ležák-nak hívják, amelyet České Budějovice-ben készítenek 1895 óta. Valamikor 2011-ben ismerkedtem meg a világos változattal, és kíváncsi voltam, hogy a barna kiadás is legalább olyan finom-e, mint ahogy a világosra emlékszem. Lelövöm előre: Igen! Kitöltéskor szép, kemény, dús hab keletkezett, amelyet teljesen beszínezett a sör sötét színe. Az első kortyok során édes, malátás és friss gyümölcsös, és mazsolás (és kissé porteres) íz csapott meg, amelyet az enyhén kávés, kesernyés illat egészített ki. Nagyon finom kombináció, amely az összes ízlelőbimbómat arra késztette, hogy kellemes érzéseket küldjön az agyam felé. Hasonló, mint mondjuk a Barna Staropramen, talán még jobb is! Elsőrangú cseh sör, amelyet bármikor ajánlanék bárkinek.



Alkoholtartalom: 4.7%

Összetevők: ártézi víz, árpamaláta (világos, Munich, karamel és pörkölt), Saaz komló,

Gyártja: Ceské Budejovice Budvar N.C. Karoliny Svetlé 4. 37021 Ceské Budejovice, Ceská Republika
Forgalmazza: Carlsberg Hungary Kft. 2040 Budaörs, Neumann J. u. 3.


Itt vettem: Tesco, Kecskemét; Ára: 289 Ft (2012.04.)






Értékelés:
Újra vennék? – Igen
Megérte? – Igen

Sör pontszám: 9/10
Ár/érték arány: 7/10

5 megjegyzés:

  1. én tegnap este ittam egy üveggel,de nem igazán nyűgözött le.szeretem a barna söröket,de ebből mintha hiányozna valami.az ízében leginkább az étcsoki dominál,lehetne testesebb és pl nekem a habja írtó gyorsan eltünt.biztos jobb lehet csapolva,de inkább maradok a Leffe Bruin-nál.szerintem 5-6 pontnál nem ér többet.

    VálaszTörlés
  2. A cseh sörök általában nagyon jók, de sajnos több nagynevű gyárat felvásároltak multinacionális mamutvállalatok, és a minőség a profitszerzési kényszer miatt jócskán leromlott. Mint pl. ennél a terméknél is. Keressétek inkább a kisüzemi cseh söröket, már nálunk is hozzáférhetőek!


    Multi pl.:

    Staropramen
    Pilsener Urquell
    Kozel
    Krusovice
    Breznak
    Gambrinus
    Zlatopramen
    Budweiser


    Kisüzemi pl.:

    Postřižinské
    Novopacke pivo
    Bohemia Regent
    Primátor
    Pardubický
    Žatec
    Bernard
    Konrad


    http://csehsor.hu/

    VálaszTörlés
  3. Igazat adok ez első hozzászólónak,ez olyan semmilyen.
    Rossznak nem nevezhető,de nem egy nagy ágyú.
    Az árát szerintem éri.
    A hazai piac a Löwent,Stefit,Kozelt,HB.Spaten.... annyira lerontotta, hogy az ember kénytelen átnyargalni a barna sörre.Még a buza is ott van de az azért ne olcsó:(
    Pár évvel ezelőtt el sem tudtam volna képzeli,hogy barna sört igyak
    Sőt lassan neki kell állni főzni,és ez nem vicc.

    VálaszTörlés
  4. Nagy sörfogyasztóként mondom, az egyik legjobb barna sör, amit valaha ittam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is jó barna sör. Tetszik hogy nem tolakodik teszi a dolgát. Kellemes az árát simán megéri.

      Törlés