2012. június 12., kedd

La Trappe Quadrupel 10% - Holland sör

Típus: Holland sör, barna
 
Saját tapasztalat: A La Trappe család trappista söreit már a Belgasör fesztiválon is kiszúrtam magamnak, viszont annak a tudatában, hogy volt itthon három fajtából is (La Trappe Dubbel, La Trappe Tripel, La Trappe Quadrupel), ott nem vettem.
A Quadrupelt, a Dubbel és a Tripel után töltöttem ki a pohárba. A La Trappe Quadrupel a címke szerint magas alkoholtartalmú barnasör, amelynek habja viszonylag gyorsan elillant, bár a 10% alkoholtartalom miatt ez megbocsájtható. Színét - meglepetésemre - csak alig járta át a barnasör színe. Ízvilágán határozottan érződik a rendkívüli testesség, ugyanis a sör főzése során négyszeres mennyiségű malátát főztek bele. Édesebbnek éreztem, mint a Dubbelt, és ez a sör szerintem akár egy vadhúsból készült étel mellett is megállná a helyét egy testes bor helyett. Kategóriájában a Kasteel Donker-hez hasonlítanám.
Méltó befejezése volt a mai napnak, kár, hogy brutális áron adták :)


A La Trappe történelméről röviden:

1881-ben a Franciaország-beli Sainte-Marie-du-Mont kolostorból érkező Trappista szerzetesek új apátságot alapítottak holland területen, Tilburg városának közelében, ahol a szerzetesi élet előírásainak megfelelően földművelésbe kezdtek a helyiek által „Koningshoeven”-nek, azaz, „királyi farm”-nak nevezett földeken. A száraz, nehezen művelhető talajon folytatott gazdálkodásból befolyt összeg azonban minden erőfeszítés ellenére sem volt elegendő az önfenntartáshoz. 1884-ben Nivardus Schweykart főapát megoldást talált a pénzügyi problémákra: az apátság falain belül sörfőzdét alapított, majd, hogy versenyre kelhessen a környéken működő számos sörfőzdével, egyik szerzetesét (Isidorus Laaber-t) Németországba küldte, hogy kitanulja a sörfőzőmesterséget. Az első és máig egyetlen holland Trappista sörfőzde a helyiek számára ismeretlen, különleges sörök készítésébe kezdett, mely megalapozta az apátság jövőjét. A La Trappe sörök értékesítése mind a mai napig az apátság fő bevételi forrása.
Forrás: www.belgasor.com


Alkoholtartalom: 10%


Összetevők:
víz, árpamaláta, komló, élesztő

Gyártja:
Bierbrouwerij De Koningshoeven, Berkel-Enschot (1884), Zuid-Brabant, Hollandia

Itt vettem: Kecskemét, Tesco, 812 Ft (0.33l), 2012.03.








Értékelés
Sör pontszám: 10/10
Ár/érték: 6/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen


2 megjegyzés:

  1. A PALM sör után iszom,de ez nagyon durva.
    Nem tudom hogy szeszfok-e az oka
    de nekem ez nem jön be.
    A testességnél inkáb erősebb az alkohol fok ami átüt.
    Valam sülthöz viszont lehet jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ilyen véleményem van,inkább bor ez mint sör.
      Az alkohol átüt rajta és nagyon gyümölcsös.
      Lehet,hogy ez finom,de én nem szeretem.

      Törlés