2012. február 20., hétfő

DAB Dortmunder Actien-Brauerei 5%

Típus: Német sör, világos

Saját tapasztalat: A DAB egy német sör, amelyre már elég régóta kíváncsi voltam. Kis üveges kiszerelésben találtam rá az Auchanban, 249 Ft-ért jó pár hónappal ezelőtt, és azóta rejtőzött a hűtő egyik zugában. A pohárba töltve egy világos színű, viszonylag kevés habbal rendelkező sör került, amelynek illata a cseh sörökre emlékeztetett. Ízét tekintve is először azt vágtam rá, hogy Pilsner (típusú), egy kis kóstolgatás után azonban egyedibb íze lett. A sör karaktere szerintem eléggé lágy, viszonylag kevés szénsavtartalommal rendelkezik, és könnyedén csúszott. Akármennyit is ittam belőle, a pohár (illetve a sör) tetején mindig maradt 2-3mm hab, és ez tetszett. A "szokásos" összetevőkön kívül szerencsére semmiféle adalékanyagot nem tettek bele a főzés során, így különösebb kellemetlen utóíze sem volt.
Összességében egészen jó sör a DAB, bármikor szívesen veszem le majd újra a polcról, ha sima, mindenféle sallangtól mentes, világos sörre fogok szomjazni.


Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: víz, árpamaláta, komló, komlókivonat

Gyártja: Dortmunder Actien-Brauerei AG. Dortmund, Németország

Itt vettem: Kecskemét, Auchan, Ára: 249 Ft (0.33l)



Értékelés
Sör pontszám: 8/10
Ár/érték: - 7/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

3 megjegyzés: