2011. szeptember 12., hétfő

Stella Artois 5%

Típus: Belga sör, világos

Saját tapasztalat: Az üvegen egy kis figyelmesség fogadott: Egy papírra nyomtatott hőmérő, amely akkor válik jól láthatóvá, amikor a sör eléri a fogyasztás szempontjából optimális hőmérsékletet. Miután az üveg tartalmát kitöltöttem, szép, egészséges színű sör fogadott, amelyből ránézésre nincs kispórolva az anyag. A pohárban átlagos mennyiségű hab keletkezett. Kóstolgatás után szerintem a Stella Artois-om egy semleges ízű, mindenben átlagos sör volt, amely nem tartalmaz semmi jellegzetességet, tulajdonképpen akármi is lehetne. A Stella-t alapvetően Belgiumban készítik, - lehet, hogy ott más ízű - azonban az én üvegem tartalmát a Borsodi Sörgyár Kft. főzte az InBev Belgium s.a. licensze alapján. (Kukoricadara egy belga sörben???)
Röviden: Ha az eddig fogyasztott belga söreimhez viszonyítom, akkor kritikán aluli, viszont ha egy átlagos sörhöz, akkor nincs vele komlyabb baj.


Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricadara, komló, antioxidáns: E224

Gyártja: Borsodi Sörgyár Kft. Bőcs, Rákóczi u. 81. az InBev Belgium s.a. licensze alapján

Itt vettem: Kecskemét, Auchan; Ára: 245 Ft



Értékelés:

Újra vennék? – Talán
Megérte? – Mondjuk...

Sör pontszám: 5/10
Ár/érték arány: 5/10

11 megjegyzés:

  1. kóstoltam Belgiumban, ott sokkal finomabb a Stella. Bár ott sem eget rengető, ennél a magyar verziónál meg nem nehéz finomabbat csinálni. Csapolva amúgy még elmegy szerintem.
    B

    VálaszTörlés
  2. Egy prágai kiruccanás alkalmával volt szerencsém kóstolni a Staropramen által gyártott Stellát. Lehet, hogy perverz vagyok, nekem speciel hiányzott belőle a kukorica, anélkül valahogy gyenge az ízélmény vége. Szép hab, finom illat, de a korty végén ott a semlegesség az ízben. Na mindegy, a legközelebbi hozzászólást majd a leuveni kiruccanás után.

    VálaszTörlés
  3. A kritikád a kritikán aluli.

    VálaszTörlés
  4. Nekem, és még jó néhány sörkedvelő ismerősöm szerint is az egyik legfinomabb ízű, legjobb karakterű sör! Megyek és iszok is egy dobozzal!

    VálaszTörlés
  5. Belgiumban volt hozzá szerencsém. Szlovákiában élek így sok szlovák (és cseh) sorhoz volt már szerencsém (pedig nem szeretem nagyon a soroket),de ez magával ragadott, nem értem a kritikádat, jómagamnak más a véleménye, (ahogy a Heinekennél is)

    VálaszTörlés
  6. Csapolva jó...A többi formában pedig átlag alatti...Sosem' iszom ilyet sör.

    VálaszTörlés
  7. Régebben az üveges is sokkal jobb volt, még az is, amit itthon gyártottak. Nagyon finom illata volt. Mostanában a dobozost próbálgattam, de közel sem olyan jó. De egy korrektebb sör, mondjuk ugyanebben az árban van szintén Bőcsön főzött Staropramen is, az sem igazi, de talán jobb ár/érték arányú.

    VálaszTörlés
  8. bizony a stella egy kifejezetten gyenge sör. a belgák szerint is. és ők csak tudják, ha már belga sör.

    VálaszTörlés
  9. Szerintem finom én szeretem a Stellát. Sajnos egyre ritkább és egyre kevesebb helyen kapható. :(

    VálaszTörlés